Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 16. desember 2012

Så tenner vi tre lys i kveld.....

Kjerringa våknet til skikkelig mildvær, med takdrypp og smeltende snø alle vegne.
Gata som igår var full av snø, er nå bar. Katta kom inn, søkkvåt på labbene, så hun krøp omtrent inn i varmovnen etter at hun hadde spist vel og lenge.
Neida, hun har ikke vært ute hele natta, bare siden klokka seks, så hun lider ingen nød, det lille kreket.
Dette er vær som jeg kan like, gammel øy- og havboer som jeg er. Der oppe går de i småsko fremdeles, fikk jeg en melding om på FB igår fra noen som skulle på julebord.
Min ønskedrøm om hvit jul er at snøfillene daler stille ned fra klokka 16.45 til klokka 17.15 julaften, akkompagnert av kirkeklokkene og Sølvguttene. Det er jula si det.
For så skal det være bråstopp med snø og desslike, og rett over nyttår skal det begynne å spire i bedene.
Men idag er det litt juleforberedelser på gang. Litt oppsetting av brannmurlister, litt rydding og pussing og pakking.
Kos i alle kroker.
Og hvis ikke snøen er for våt og tung, så skal jeg lage en snømann.

Så tenner vi tre lys i kveld
for lengsel, håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi tre lys i kveld,
for lengsel, håp og glede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar