Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 13. desember 2012

Stilt senker natten seg..........

Kjerringa hadde ingen konversasjon med Katta da hun midt på svarte, iskalde natta kom opp i ansiktet mitt fordi hun bare måtte ut. For det sies i gamle sagn at det var den natta dyrene fikk stemme og kunne snakke. Og det var viktig å holde trollpakket unna, så det ble malt kors over alle dørene.
I dag er det skjønne, hvitkledde små jenter som smelter hjerter og synger så englevakkert rundt omkring  i hjem og stuer og butikker og institusjoner og arbeidsplasser. Og deler ut lussekatter, svenske krøllkaker med to rosiner i.
Disse er symboler for Åsgårdreia som for med katter og hyl og spetakkel og nedkalte død og sykdom over folk og fe i riktig gamle dager.
Men som alt annet, så er de også blitt ufarliggjort og transformert til givende engler i hvite gevanter.
Men jeg lurer fremdeles på om Katta sa noe til meg i natt da hun vekte meg..........?
Heksekatta !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar