Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 2. desember 2012

For Glede

Kjerringa sto opp til første søndag i advent og hutret seg inn på badet. Etter kaffe og knekkebrød og deler av Aftenposten Søndag, følte hun seg fit for fight til hva det skulle være, nesten. Varmen fra peisen brer seg sakte, men sikkert i kåken, Men jeg merker at det trengs en fyringskilde til for å få den helt gode, stabile varmen. Så til uka kommer det en nett, liten Jøtul 602 på plass i stua, med kokeplate, for sikkerhets skyld
For elektrisiteten er kjempedyr. Gud vet hvem som har lagt på nettleia, men den er nå nesten det dobbelte av elprisen. Er det Staten, eller hvem er det som eier nettet ? Skammelig er det, uansett. Skjønner godt at leverandørene gikk over til månedlige avlesninger og avegninger, ellers hadde vel en vanlig beboer uten muligheter til å fyre med ved gått konkurs, og de griske el-leverandørene ville ikke fått inn pengene som de mener at de har krav på. Hvem er det egentlig som regulerer strømprisene ? Nå må snart noen sette forten ned. Er det kanskje monstermastene i Hardanger vi betaler for ?. Til H.... med Ola B. Moe og hans kameraderioppførsel. som koster skattebetalerne millioner og atter millioner ekstra.
Jeg tenker med gru på alle de som bor i blokk og leiligheter uten fyringsmuligheter. Skal denne kulda fortsette, så er de ille ute.
Men idag tente jeg det første lyset........for GLEDE, og det skal jeg bære med meg i hjertet resten av dagen, uansett hva den monne bringe.
For god og gla ska människan vara........

SÅ TENNER VI ET LYS I KVELD
VI TENNER DET FOR GLEDE
DET STÅR OG LYSER FOR SEG SELV
OG OSS SOM ER TILSTEDE
SÅ TENNER VI ET LYS I KVELD
VI TENNER DET FOR GLEDE !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar