Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 29. desember 2012

Femte dag jul

Kjerringa våknet til mildvær og regn. Herlig!
Katta kom inn, spiste og ville ut igjen. Grunnen skjønte jeg fort. En stor fugleflokk har slått seg ned i naboens epletre, og det eventyret ville hun nok bivåne, for ikke å si......smake på.
Den lille mordersken !
Idag er det førtifem år siden jeg så en av mine skjønne nieser for aller første gang.
Det var på fødeavdelinga på Horten Sykehus, og jeg og min familie sto på reiseføtter til Stavanger etter julefeiring i Horten. Og akkurat en timer før bussen skulle gå til Skoppum til toget der, ble hun født. Vi sto trofast og venta, og min søster sa at jordmora måtte skynde seg ut og vise oss det lille vidunderet for vi måtte så raskt avgårde.
Jeg vet den dag i dag ikke om mamman fikk se henne først, eller om jeg var den første. Men vakker var hun, for hun hadde ligget og kost seg fjorten dager over tida.
Så jeg ønsker henne en nydelig dag akkurat som hun fortjener, for hun er fremdeles et utrolig vakkert menneske, både på utsida og i hjertet sitt.
Så de aller hjerteligste gratulasjoner fra ei tante som er veldig, veldig glad i deg !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar