Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 23. desember 2012

Dagen før dagen............

Kjerringa var tidlig oppe for å se den kjæreste og næreste vel avgårde. Han skal feire jul med mitt barnebarn, sin datter, i Halmstad.
Han hadde fått med seg pinnekjøtt med tilbehør samt oppskrift, brød, hvetekake, kjøttrull og gaver, så der blir det norsk julaften iblandet litt svensk tradisjon.
Her i huset blir det helnorsk med alt tilbehør. Samt Brormajnn.
Idag skal jeg pynte treet, som allerede er kommet inn i stua.
Jeg skal bare kose meg, for alt er gjort som trenges å være gjort for å få juleluktene og -stemninga i huset.
Alle de små detaljene som man på død og liv måtte være der, har jeg sløyfet for lenge siden.
Kosen, freden og roen er det viktigste.
Og igår hadde jeg  julaften med sønn og minste barnebarn, og det var kjempekoselig.
Så jeg er verdens heldigste. To julaftener på rappen.
Dagen idag trenger jeg til hvile og siste finpuss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar