Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 10. februar 2011

Bloggerne

Katta sparket fra i snøen og kom seg raskt inn verandadøra......og rett til gangdøra for å komme seg opp.
Og Kjerringa sitter her med sine knekkebrød og kaffe , og God Morgen Norge. Og er fremdeles ikke frisk.
Men i går var det en stor dag for Rosabloggerne.
Derfor var tre av dem på besøk i GMN. Der satt de vaglet opp rundt gjestebordet.
Alle stajlet og pyntet til randen av nesten-juletre.
Dette var de tre som var blitt kåret til Norges beste bloggere.
Den som vant, var en gutt som jeg først trodde var ei jente. Men han snakket i alle fall om å ha 60000 besøk på bloggen sin iløpet av en dag.
For meg med rundt 30 til 40 besøk, høres det helt fantastisk ut. Tenk å bli lest av så mange ! Så begynner jeg å tenke . Hvem besøker og hva skriver han om som er så fengende?
Hva skriver de om, rosabloggerne ?
Svar: Selvrealisering, klær, sminke, de grammene de gikk opp igår da de spiste to salatblad istedenfor ett, interiør. Sin egen oppfatning av hva som er pent på alle fronter- De er trendsettere, må vite. Han som vant påsto, da han ble spurt, at han skrev om "alt". Men det er en sannhet med modifikasjoner, for jeg hørte ikke ett eneste ord om samfunnsengasjement, politikk, sånne kjedelige-ting -og-tang--som-andre-får-ta-seg-av.
Og, de skriver ikke mye, det er mest bilder. Og det er det som fenger mest.
Jeg gikk inn på bloggen til vinneren, "Tommylife".
Skremmende.
Ortografien var som hos en 4 klassing. Temaene gikk på party med Linni og Jenny og de andre kjendisdamene vi har her i landet vårt-
Han nevnte  i intervjuet sitt på GMN at han ikke hadde reklame på bloggen sin. Det hadde han . Sånn reklame som man må gå aktivt inn for å få.
Og hvis "alt" er at det at Linni og dama hans  stilte med samme farge på hairextensjonen sin på en fest var veldig dårlig gjort, så vennligst fortell meg hva jeg har gått glipp av her i verden. Gå inn og les folkens. Jeg følte at jeg måtte ta meg en dusj  etterpå, men det er nå bare såååå meiiiiiii.
Men jeg kommer til å fortsette å irritere meg, å engasjere meg, å undre meg og å skrive om det.
Jeg vil være nabokjerringa som bryr seg fordi hun bryr seg om, selv om det ikke finnes priser for sånne som meg.
Og selv om det bare er noen få som gidder å lese bloggen min.
Og sorry folks, ....... jeg kommer nok aldri til å bli årets blogger !

Siste nytt om Tommylife, Vinneren i nykommerklassen : Hele bloggen er bare fake. Det er en tidligere medarbeider i barneTV i NRK som skriver den. Jeg bøyer meg i støvet. Sånn kan man bli lurt til å uttale seg for krasst når det egentlig er en rein og skjær parodi på Rosabloggging. Flotte greier. Den bloggen skal jeg følge, det er helt sikkert. En velfortjent vinner !!

|

4 kommentarer:

  1. Jeg kunne ikke vært mer enig i det du her sier. Personlig ble først irritert over at de valgte den løsningen de gjorde, noe jeg gjorde uttrykk for i ett innlegg selv, men jeg ble direkte provosert når da redaktøren for Vixen i går gikk ut og sa at bloggerne var valgt ut fra kriteriene; "kvalitet, innhold og relevans". Fantastisk.

    SvarSlett
  2. Jeg har gjort litt recearch og kommet fram til siste avsnitt i bloggen min. Mannen er jo helt brilliant !! For en herlig parodi på alt det tullet som går igjen inntil det rene skjære vanvidd !!
    Takk for at du titter innom min blogg av og til. Jeg ser på din også :-))

    SvarSlett
  3. Hehe, ja det er et paradoks at han ble trukket ut, med tanke på at hele den bloggprofilen ble opprettet for å gjøre narr av typiske rosa-bloggere. Så man kan vel si at noen ikke har helt gjort hjemmeleksen sin. Eventuelt mener de å sende noen veldig rare signaler.

    Selvfølgelig leser jeg innom her også, det er ikke all verden med bloggere fra Vestfold som har noe vettugt å melde, så da må man nesten følge med på de faktiske få som har litt mer å yte enn et utvalg bilder og sleivete kommentarer.

    SvarSlett
  4. Takk for gode ord. Din blogg idag var suveren, Leste det også, men jeg har mast så mye om politikerlønninger, så jeg valgte heller å "slakte" hele banden idag:-)) Ha en flotters dag

    SvarSlett