Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 13. februar 2011

Morsdag

Iskald katt med vinter i pelsen strøk seg oppetter nakne kjerringskanker da hun ble sluppet inn i morges.  Iskaldt i huset også.
 Men med noen pinner i ovnen (takk Leieboer), en varm dusj, gloheit kaffe, heimlaga lofotpostei, egg, rugsprø og svensk matjesild og selvfølgelig en boks tunfisk til Katta, er verden oppe og går igjen.
Det samme er både Katta og jeg.
Morsdag eller ikke morsdag.
Tenker tilbake på alle morsdagskortene jeg laget til min egen mamma og stolt overleverte sammen med småsøsken og kaffe på senga. Og den gleden og forundring min mamma klarte å vise, selv om hun må ha hørt bråket fra fire viltre jenter lenge før vi kom listende opp trappa i nattkjoler og med store forventninger om hennes glede. De av småsøskenene som ikke var begynt på skolen enda, hadde jeg hjulpet med kortene, slik  at hun fikk kort fra alle.
Vi hadde tegnet og fargelagt blomster og limt glansbilder på de. Lærerinna hadde laget to hull i de sånn at vi kunne ha bånd gjennom og knyte i sløyfe.
Gjett om jeg var stolt da jeg ga fra meg mitt kort til henne som jeg elsket over alt på jorden, til og med litt mer enn jeg elsket min bestefar og bestemor ?
Mamma brukte å spørre om hvor  glad jeg var i henne, og jeg brukte å svare - masse, masse, helt  fra det fjellet til det fjellet-.  I Lofoten er det mange fjell...........
Og jeg savner henne veldig mye idag, selv om jeg nok ikke hadde krøpet opp i senga til henne sammen med søskenene mine og sittet der og sett på mens hun drakk kaffen vi hadde laget og spist et stykke av kaken eller bollene vi hadde bakt. Men det var senere.
Å. jo mamma, hvis du hadde vært hos oss idag, å skulle jeg sannelig krøpet opp i senga til deg og bare nytt synet av deg.
Men dessverre, det er for sent, altfor sent. Min vakre, snille,mamma er borte for alltid.
Så denne bloggen er en trøsteblogg til alle de som savner sin mamma inderlig idag, og alle andre dager.
Så hvis du hører det, mamma, så hvisker jeg stille: Tillykke med morsdagen, mamma.......... 
og jeg sender deg i tankene mine verdens fineste morsdagskort med glansbilder av engler og blomster og alt som er vakkert å se på..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar