Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 23. februar 2011

Graving.........igjen

Katta vil bare fort inn, for ute er det et inferno av gravemaskiner, showler, svære lastebiler og jeg vet ikke hva. Over det hele det ekle skjæret av gule varsellys.
Gata er uframkommelig, og de har klart å ødelegge stakittgjerdet vårt mot naboen.
Jeg ringte ned på teknisk etat i morges og sa fra, men de måtte ha et brev eller en mail om saken. Unnskyld meg, har de ikke fått utlevert penner der nede, slik at de kan notere opplysninger ?
Jeg kjenner at jeg blir hvitglødende.
De ødelegger hos meg, jeg skal skrive brev og forklare ødelegggelsene.
Hva med å spørre de som jobber når de kommer innom, eller ta en telefon til dem ? De vet vel hvem som jobber hvor i byen, i alle fall når jeg oppgir adresse.
Ikke har vi mottatt nabovarsel om gravinga heller. Det er tredje gang på ett år at de lager tilværelsen om til et sant helvete, med start om morran  før fanden og hans oldemor får på seg treskoene.
Og de gjør ut- og innkjøring i gata til et mareritt. Dette er en smal, enveiskjørt gate.. Nå må vi kjøre til begge innkjøringene for å se hvor gata er farbar.
Det er umulig å få parkert bilen i umiddelbar nærhet, for da kommer kobbelet med hyenene av noen parkeringsvakter halsende og skriver ut bøter med gaffel.
Hvordan kan dette være lov?
I Libya tar de livet av sine innbyggere.
I Horten gjør de livet til et helvete for oss med graving, parkeringsbøter, kommunale avgifter og allmenn udugelighet.
Ja, vi har det sannelig i Horten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar