Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 25. februar 2011

Travelt

Katta krafset på vinduet og ble sluppet inn, kastet seg over matfatet for noen munnfuller og rett til døra for å bli sluppet opp til Leieboeren.
Hun har det utrolig travelt.
Men Kjerringa har det også travelt om dagen.
Vi får trivelig vennebesøk fra Tyskland i morgen. De skal være her til neste fredag. Jeg gleder meg og forsøker å legge opp meny for de dagene de skal være her i huset, for de skal jo på skitur og innover til Oslo og hva de ellers måtte finne på.
Ved siden av dette skal jeg være med på organisering og tilrettelegging av 115 års jubileum i Hortens Diskusjonsforening, med utstillingsåpning på Lokalhistorisk Senter 4. mars, som er selve stiftelsesdagen. Da skal Ordføreren åpne utstillingen , og avisa kommer og alt dette skal tilrettelegges av styret i foreninga....
Som om ikke det var nok, skal vi ha jubileumsmiddag den 8. mars, og i den forbindelse skal vi ha et lite tablå for å vise hvordan et møte i datidens Diskusjonsselskab kunne foregå. Der skal jeg være frøken Randers med noen replikker som må læres. Bordene skal dekkes og pyntes, maten skal serveres.......
Og som Icing on the cake, for å si det på godt norsk, onsdag har vi møte i Multinasjonal Kvinnegruppe. Der er det også et program som skal følges. Og med nesten alle de som skulle gjøre forskjellige ting syke eller forhindret på andre måter, gjett hvem som må trå til med matlaging og organisering ?
Noen ganger skulle jeg  vært to eller aller helst tre stykker.
Men da hadde vel mine kjære og nære protestert høylydt og boikottet alle tre.
Med endel listeskriving, organisering, telefoner, emailer og stor tankevirksomhet, så skal jeg nok få dette til å gå ihop.
Bare helsa holder, som de gamle sa (og sier).
Var det noen som klaget over at DE hadde det travelt ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar