Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 9. februar 2011

Onkel Tuka

Det skal hard lut til skurvede hoder, sies det. Etter en miserabel natt med neseblod og lite søvn, kravlet jeg meg ut av senga, slo på TVen mens jeg spiste et knekkebrød og drakk ei bøtte kaffe. Og der, under over alle under var dagens band Onkel Tuca med låta Fiskene i vannet fra CD en Hvit Honning,
Jeg følte meg straks bedre, mye bedre. De er mitt absolutt yndlingsband. Har man hørt dem en gang, så glemmer man de aldri. De er en blanding av bluegrass og gospel. geriljagospel, som de selv kaller det..
De har tre temaer i sine låter Gud. kjærligheten og døden.
Og den som ikke begynner å trampe med foten til deres musikk, må være helt far out.
Jeg var en gang på konsert med dem i en liten kirke langt nede i indre Østføld.
Snakk om at kirketaket formelig løftet seg. Folk sto og danset i kirkebenkene.
Det var stinn brakke og full stemning, sånn vi ser på TV av og til fra amerikanske kirker.
Jeg fikk autografen fra dem alle "backstage", sakristiet, der de skiftet etter konserten
Trivelige gutter. Jeg kom litt bardus på dem, så noen sto i underbuksa, men jeg sa at såpass hadde jeg sett før, så det anrørte meg ikke. De lo og skrev på coveret.
Og så er de her i all min elendighet.!!
Jeg ble så glad, og kjenner meg allerede mye bedre.
Så gå på YouTube og last ned og hør. De er unik. Og de har en mening med musikken sin.
Katta er oppe hos Leieboeren forlengst, og hun har uansett ikke rede på musikk.
Skjønt hun fulgte med på nyttårkonserten fra Wien. Så jeg vet sannelig ikke...................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar