Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 21. februar 2011

Vi har det ikke lenger i Horten.......

Blir det kaldere nå, så må Kjerringa vurdere å kupere halen på Katta for at det skal slippe ut så lite varme som mulignår hun skal inn om morran.
Det var vel salige Aukrust som nevnte det i en av de første bøkene sine, jeg tror det var  Bror min,
om kulda i Alvdal og Tynsettraktene,
At de måtte klippe halene av kattene sine for at det skulle gå fort ut og inn med krekene
For nå er det surt rundt hushjørnene.
Selv om dagen er blitt 3 timer og 43 min. lenger, så virker det som en evighet herfra og til våren og tulipanene og det grønne gresset.
Nå sitter det vel noen rundt og freser - Hvorfor i He..... kan ikke den sytkjerringa flytte til varmere strøk istedenfor å klage over vinterkulda i vinterlandet ?-
Men så er det nå engang slik at den samme sytkjerringa trives så inderlig godt i sitt eget hus i sitt eget land, og ingenting er fjernere for henne enn å bli klimaflyktning.
Jeg har aldri vært i !Syden!, og har ingen som helst ønske om å komme dit nå.
Jeg har reist mye. både i arbeid og fritid, men det s.k. Syden har jeg holdt meg unna.
Ser for meg Fugledansen og mildt sagt påseilede nordmenn av begge kjønn bare ved tanken. Grøss.
Neida, dette skal jeg nok komme meg gjennom iår også.
Så er våren desto mer velkommen.
Men noe som virkelig gjør meg trist for tida, er alle nedleggingene av butikker i Horten,
Glassmagasinet (Til Bords) har stengt dørene sine,  og nå søte lille "Den stygge Andungen"
Der har jeg funnet mye gjenbruk. Dette herlige helårsloppemarkedet der man kunne finne de mest forunderlige saker til en rimelig penge, Jeg kommer til å savne deg veldig.
Synd at vi er så få i Horten som har fått øynene opp for gjenbruk..
Og synd at vi først begynner å savne butikkene når de er borte for alltid.
Jeg savner Ingv. Skaane. Der man kunne finne akkurat det man hadde bruk for når man hadde bruk for det. Og den betjeningen !
DE ble utkonkurrert av kjeder med ansatte som stirrer tomt ut i luften mens de snur tyggegummien og henviser deg videre til en ny "ikkeviter" Jeg hater det.
Nå er det snart bare disse store samleplassen med intetsigende butikker igjen. Prikk like alle de andre butikkene i alle andre byer og tettsteder.
Så vi har det ikke lenger i Horten.... Det spesielle og unike.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar