Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 11. februar 2011

Politikken

Katta er oppe etter å ha glefst i seg nesten en hel eske med kattemat av kylling. Så hun har forandret smak nå.
Leieboeren var småsur på henne her om dagen, for hun snudde rompa til hans anretning av tunfisk til henne. Takke faen for det. Katteskinnet er vel drittlei av å bli stappet full av samme gørra, dag ut og dag inn, både hos Kjerringa og hos Leieboeren.
Nei, forandring må til.
Leser så øyet blir stort og vått om alt som gjelder lokalpolitikken, for jeg er kommet på Lista for AP til Kommunestyrevalget, så jeg må vite hva jeg skal vite og synse og mene, når den tid kommer.
Gleder meg mest til å stå og dele ut roser utenfor Rådhuset. Tenk å bestemme over bøttevis av røde roser ?
Herlig.
Folk blir glade over å få gratis blomster, og jeg vil gjøre folk glade.
Derfor må jeg følge med slik at jeg kan vite hva som må til for å gjøre folk glade.
Det er i alle fall ikke de store investeringene som har ødelagt kommuneøkonomien totalt. og som gjør at politikerne er iferd med å forlate Rådhuset og politikken som skremte rotter, som gjør folk glade.
Tvertimot..
Politikerne  vet nok  med seg selv at de har vært med å bruke mere penger enn de hadde fullmakter til.
I vanlig tale og praksis blir sånt kalt for tyveri og blir straffet med fengsel.
I politikken blir det kalt overskridelse av budsjetter eller omdisponering av tidligere budsjetterte midler. Jeg kaller det tyveri fra oss velgere, uansett parti.
Det som mangler her i byen er politisk gangsyn, for å sitere Jan Nærsnes i intervju med Gjengangeren i forbindelse med at han forlater politikken........
Jeg vil sammenligne dagens politiske gangsyn med Kaardahls tegning på baksiden av dagens avis, der brødrene Sverre og Johnny hoppet i Sørlibakken med lua trukket ned foram øynene for å vise hvem som var tøffest,  Sverre sågar med to luer foran øynene, for han mente at Johnny så gjennom sin !
Et brødrepar det forøvrig burde vært skrevet bøker om, og ingen villle vært sanne !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar