Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 25. februar 2012

Bare 4

Vårværet med røde grader holder stand mot vinteren.
Snøen er snart en saga blott her på Solkysten. Vestfold.
Det er en deilig tid vi går i møte og Kjerringa nyter det i fulle drag.
Her om dagen kom hun til og med over en test i Dagbladet angående om det var fare for demens i hjernecellene hennes, men det eneste jeg scoret fullt på var å glemme avtaler dersom jeg ikke skriver de opp. Litt tvilsom på å fortelle saker omigjen til samme person, men dette er jo noe alle sliter med, uansett alder.
Så jeg trøster meg med at det er lenge igjen til jeg trenger å søke meg inn på Indre Havn.
Men det imponerte meg at der sitter en dame som var født da Titanic gikk ned, selv om hun bare var en liten baby da,
Tenk å bli 100 år !!
Sånt står det respekt av. Skjønt hun har kanskje ikke levd noe sunnere enn andre ?
Noen har vel bare så solide gener at de overlever alt.
Denne dama har overlevd Spanskesyken, Verdenskrig 1, det økonomiske krakket på Wall Street og resten av verden, med påfølgende arbeidsledighet, økonomiske nedgangstider med en vanvittig inflasjon, Verdenskrig 2 og alt det andre som skjedde både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.
Dama har levd gjennom hele den moderne verdens inntog på godt og vondt.
Men idag klarte jeg bare 4 av Kurt Aust sine spørsmål !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar