Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 16. februar 2012

Våren kommer nå ?

Det blir stadig  lysere  når Kjerringa sleper sitt legeme mot badet om morran. Når hun har sluppet inn Katta og satt på kaffen kommer sola opp over Mosselandet som en skinnende, nyslått  gullmynt.
Skjønnheten overgår alt, og Kjerringa kjenner at hun blir glad i hjertet sitt av en slik velkomst til en ny dag.
Nyhetsbildet er fullt av elendighet på alle kanter og bauger, så vi trenger masse oppmuntringer  i hverdagen.
Igår kjøpte jeg meg derfor en bukett roser på nærbutikken. Jeg tok dem hjem etter å ha pakket de godt inn på butikken, og da jeg kom hjem, preparerte jeg dem og satte dem i vann med rosenæringen som fulgte med.
Skekk og gru, allerede i går kveld hang to roser med sine vakre hoder. Nå  henger hele gjenget med hodene sine.
Det er første gangen jeg har opplevd noe sånt. Ellers står roser kjøpt i samme nærbutikk i opptil tre uker uten å henge med noe som helst. Da begynner de å visne fra utsiden av blomsterhodet.
Disse ser ut som om de ikke har fått vann i det hele tatt.
Hva skjer. ?
De kostet (bare ?)  59 kroner, men man skal  vel forvente at de skal holde mer enn noen timer ?
Det var virkelig skuffende. Nå prøver jeg med ny kutting av stilkene og varmt vann, men tror ikke at det hjelper.
Så dette skal jeg klage på.
Det er egentlig en bagatell i den store sammenhengen, men det irriterer meg at man skal kaste bort gode penger på så  dårlige saker.
Det er ekkelt å føle seg lurt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar