Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 2. februar 2012

Mikrofonstativ

Kjerringa våknet til nok en gråkald vintermorgen. Men trøstet seg med at dagen er blitt over 2 timer lengre enn ved solsnu.
Så det går mot vår.
Men idag er jeg mildt sagt forbannet og frustrert og skuffa og alle de andre negative følelsene som veller opp i meg når mediene bringer drittprat.
Denne gangen er det oppvigleren, moskeskjenderen og vaneforbryteren Arfan Bhatti som går bredt ut i Dagbladet med at "de" skal overta Norge og innføre sharialover i landet, altså et styre som følger lover, regler og påbud fra koranen. Han er blitt megareligiøs i det siste og siterer koranen i tide og utide til stor skade for muslimer som vil leve i landet vårt og følge norske lover og regler.
Som en høyt profilert venstrepolitiker så treffende sa det: - Bhatti er godt over grensen til det latterlige, han burde holdt seg til kriminaliteten -.
Men det som skuffer og frustrerer meg mest er at Dagbladet er mikrofonstativ og bringer denne kriminelle fanatikerens meninger til torgs, som om de kom fra et vettugt menneske.
Har vi ikke lært noe av 22. juli ?
Ekstremisme av alle slag må undersøkes og følges opp av ansvarlige instanser. Media må ikke, i løssalgsopplagets navn, bringe slike sensasjonelle "nyheter" til torgs.
Vi har nok rasisme, rasehat, fremmedfrykt og gale mennesker her i landet om det ikke skal bæres mer bensin til dette allerede godt brennende bålet.
Det er lov til å tenke sjæl. Selv om det betyr at man kanskje ikke selger riktig så mange aviser som forventet.
Er det ikke noe som heter Vær-varsom-plakaten lenger. Tror den er blitt brukt til å få ordentlig fyr i det førnevnte bålet !
Jeg sliter litt med å få skikkelig fyr i min egen ovn idag .........
For jeg fryser langt inn i sjela bare ved å tenke på alt det visvasset som Dagbladet kom med på dagens nettavis.
Og hvilke skader det kan forårsake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar