Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 28. februar 2012

En helt vanlig dag

Kjerringa sto opp til en ny soldag.
Usj, hun kom på at hun skulle til både lege og tannlege idag.
One of theese days.
Jeg liker ingen av delene, men skjønner jo nødvendigheten av begge. Det ene stedet er det en blodprøve og et blodtrykk som skal tas, det andre stedet er det pussing og rensing av den siste fjerdedelen av møblementet som skal utføres.
Ingen av delene særlig vondt eller skummelt og med 100% overlevelsesjanser.
Men jeg liker det ikke. Ikke i det hele tatt.
Så nå gruer jeg meg, og klarer ikke å slappe av før alt er ferdig.
At man skal være så pinglete.
Jeg vet at det finnes mennesker som nyter å gå både til legen og til tannlegen, men jeg hører ikke til den delen av befolkningen.
Så nå er det bare å krype i det og komme seg avgårde.
Hurra, jeg overlevde.
Legebesøket ga meg et aldri så lite sjokk, fordi blodtrykket var gått opp istedenfor ned, men min gode, fine lege sa at det skulle vi nok få en skikk på, så nå er jeg prøvekanin igjen på enda en blodtrykksmedisin.
Hos tannlegen var det bare hyggelig. Jeg sovnet....nesten.....not. Men jeg kunne ha. Bortsett fra det, så fikk vi oss en god latter over mine pinglerier.
Befriende deilig.
Så jeg følte at blodtrykket falt med mange grader, eller hva det nå heter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar