Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 13. februar 2012

Hjertelig tilstede

Kjerringa har slitt litt om natta Ukjente vondter har plaget henne i flere netter.
Men siste natta var best, nesten ikke vondt.
Alt dette er bivirkninger av ny medisin.
Kjerringa er motstander av medisiner og piller og alt dets vesen, men innser etterhvert at det må til. Og med virkning kommer bivirkninger.
Jeg måtte opp midt på natta for å lese om plagene mine på internett, for jeg hadde, vane tro, kasta pakningsvedlegget til den nye medisinen, ellers hadde jeg fått alle bivirkningene i tur og orden, pluss noen som er totalt ukjente for legevitenskapen.
Men dette vondtet var så merkelig at etter å ha forsøkt å finne en hvilestilling som ikke gjorde vondt, måtte jeg bare opp og finne ut av det.
Og ganske riktig, det var en bivirkning. Jeg tok en paracet og gikk og la meg....... og sovnet.
Psyken og fysikken er nøye forbundet hos meg. Kjenner jeg noe, så kan det godt være innbilt.
Jan Eggum og jeg har det til felles, vi er hypokondere, han er nok, ifølge han selv, mer langtkommen enn meg. Han drar det så langt at han deltar på legekongresser. Mens jeg avskyr sykdomsprat, for min fantasi er så enorm at jeg straks har omtalte sykdom, med alle symptomer, kjente og ukjente.
Så når folk begynner å gå i blodige, smertefulle detaljer, blir det hvitt oppi hodet mitt, og jeg føler at jeg vil svime av.
Men nå til saken.
Støtt hjerteforskningen på hjertesykdommer og hjerteinfarkt hos kvinner og kjøp en pin til 50 kroner.
Les dere også opp på symptomene på hjerteinfarkt hos kvinner, for de er ikke de samme som hos menn.
Jeg skal også gjøre det, hvis jeg tør !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar