Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 14. februar 2012

Valentinsdagen

Kjerringa våknet opp som alltid, heldigvis.
Hun tenkte på hvor og når denne Valentinsdagen kom snikende inn i Norge og ble en naturlig del av "hverdagen" og språket vårt.
For de som er forelsket eller håper å bli det, eller bli sett av han eller henne, er dagen perfekt for show off.
For oss andre..........litt trist.
Det er på en slik dag at man føler hvor uelsket man er, egentlig.
Men så kvinner man seg opp og tar en rask gjennomgang av count your blessings-lista.
Resultatet blir at om man ikke akkurat er innhyllet og deilig omgitt av kjærlighet og ælskov, så har man da sine fans.
Man er ikke helt alene i denne kalde verden.
Jeg  har gode venninner, jeg har familie og slekt,  og jeg har Katta.
Hvor mange er så heldig?
Og siden Katta verken har penger eller vet veien ned til butikken, så tror jeg at jeg skal kjøpe meg en bukett roser idag.
Bare fordi jeg er så heldig at jeg kan gjøre det.
Kanskje skriver jeg kort fra Katta.
Happy Valentine's, everybody !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar