Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 21. februar 2012

Å, for en strålende morgen !

Kjerringa bader i vårlys, hun ruller seg i varmegrader og føler seg veldig bra !
Katta har nesten ikke tid å komme inn og ete før hun vil ut til det ville koret av fugler utenfor dørene.
For nå er virkelig våren i startgropa. Det renner og glitrer, det kvitrer og smelter.
Vårfornemmelsene putrer i gamle kjerringbein.
Det er en deilig tid vi nå går i møte med stormskritt.
Potetene har allerede fått lange groer, og idag planter jeg tomatfrøene, slik at de kan ligge og spire i god varm jord i en potte i vinduskarmen.
Jeg får nesten lyst til å rope et rungende Hurra for våren !
Og i dag er det Kongens fødselsdag, så da har jeg virkelig grunn til å rope et høyt og rungende Hurraaaaaaaaa!!!!
Gode, fine Kongen vår. Måtte han få være frisk og rask og utføre sin gjerning til siste pust.
Han virker som et godt og snilt menneske.
Jeg tror han er det, for han har fått sånt nydelig vær på dagen sin.
Det er et gammelt ord som sier at hvis du får vakkert vær på bursdagen din, så har du vært snill i året som gikk.
Vi er heldige som bor i Norge, uansett helsekøer, veistandard, uforståelige politikeravgjørelser, unødvendig pengesløseri på uviktige saker, togavsporinger, både i ordets rette forstand og som metafor, skjult og åpen fattigdom på mange områder, fremmedfrykt og annen elendighet.
Vi har tross alt et fungerende demokrati der vi kan si, tenke og gjøre hva vi vil, bare vi holder oss innenfor lovens grenser.
Og vi har verdens beste Konge og Statsminister, uansett.
Jeg er stolt av å være norsk. Ikke sjølgod stolt, bare stolt over å være en av 5 millioner som befolker et av verdens minste og rareste land.
Så hjertelige gratulasjoner på dagen din, Kongen. Måtte den bli kjempefin !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar