Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 9. februar 2012

Spaserende kråker og fuglekvitter

Kjerringa sto opp til en alldeles vakker morgen, med en soloppgang i alle tenkelige rosa- og rødnyanser over Mosselandet.
Rundt 0 grader og et kor av fugler.
Jeg følte meg som en ungfole, fyllt av yr og uforfalsket vårstemning.
Sånne morgener er det deilig å være til.
Og i går så jeg et annet vårtegn.
De gamle sa at når kråka spaserte rundt på tunet, så ble det tidlig vår.
I går var det fire kråker som gikk rundt i gata. De ville nesten ikke flytte seg da jeg skulle kjøre ut  bilen.
En stølling fra Skoppum, nå bosatt i Oslo. mente at årets moteuke, den aller første moteuka som skulle være pelsfri, mente at  hans 10 minutter i rampelyset var kommet. så han kom i revepelslue og skjerf i samme. Selvfølgelig fikk han presseomtale og ble intervjuet, bl.a. av NOAH, dyrevernorganisasjonen. Intervjuet ligger på You Tube, og er til å le seg fillete av.
Hans meninger er meningsløse.
Hans lamme unnskyldninger er utrolig dårlig gjennomtenkte.
Han påstår at han har fått en jeger til å skyte de ville revene som er brukt, og at han har betalt 10000 kroner for "stasen"
Han så ut som en mix av Braveheart  og en Hollywoodfrue.
Og hvordan skal folk se forskjell på vill og tam revepels ?
Uansett så passer pelsen aller best på dyrene selv.
Og Katta er mer enn enig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar