Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 1. februar 2012

Dolma

Kjerringa sov godt og forholdsvis lenge idag. Tror jeg har litt bjørn i meg, jo kaldere det blir ute, dess lenger purker og sover jeg i min varme seng utover morran.
Mest synd i Katta, som må vente så lenge ute i kulda.
Idag er det mye å glede seg til.
Mest gleder jeg meg til møte i Flerkulturell Kvinnegruppe i kveld kl. 18, som vanlig. Gjerne litt før, slik at vi kan samarbeide om å koke kaffe, tenne lys o.l.
Ei utrolig trivelig jente fra Iran skal lage en rett som heter Dolma. Den er noe lignende som kålrulletter og kan være fylt med kjøtt eller grønnsaker eller begge deler.
Sannsynligvis er de for sterke for min sarte smaksløker, så jeg skal ta med litt kefir for å døyve smaken en smule.
Ellers gleder jeg meg til latteren, alle de artige kommentarene og gleden over å være sammen.
Vi skal diskutere programmet for høstsesongen også.
Da skal vi forsøke å få en eller annen fra NAV som kan informere om rettigheter og hjelp til å komme seg i arbeid når man er ny og ukjent i Norges lover og regler. Vi skal forsøke å få en jurist til å komme og fortelle mer om rettigheter og hvordan  får hjelp om ulykken skulle være ute, på mange måter.
I det hele tatt, det skal bli et program som fenger.
Så jenter, kjenn deres besøkelsestid og vær så aller hjerteligst velkommen på Sanitetshuset i ettermiddag.
Det du kan risikere er å lære og lage iransk mat...og kanskje få noen nye venninner å ha det moro sammen med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar