Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 7. februar 2012

Om parkering, løgner og vanlig folkeskikk

Kjerringa var ikkke helt fornøyd med den "nye" øyelegen. Hun var sterkt misfornøyd, for å si det mildt.
Ikke hadde han engang kjøpt inn linseplaster. Det var jo grunnen til at jeg kom der i dt hele tatt.
Han begynte å skulle scanne øyet, eller d.v.s. en resepsjonsdame skulle gjøre det.
Kjerringa takket NEI. Hun vil ikke ha noen unødvendig trafikk innpå øyet. Det har vært nok, mer enn nok.
Så det var en smule misstemning på Vestfold Synssenter da jeg forlot stedet med en stille ed om at det var første og siste gangen.
Så vad nuh ?
Får nok følge Hofføyelegen til Drammen, tenker jeg.
Så det var en sterkt bortkastet Tønsbergtur igår.
En skikkelig bomtur på alle måter.
Jeg ser idag at lederen på Sjøsiden og parkeringsselskapet Micasa er blitt for grådige og må reversere parkeringssystemet, etter at de sto fram i Gjengangeren og løy oss rett opp i ansiktet..
Det er en skam at man som kunde skal flås for parkeringsavgift før man engang har kommet inn i forretningene. Sånt frister ikke til noe fast og trofast kundeforhold.
Jeg har i alle fall bestemt meg for å holde meg langt unna Sjøsiden, med bil. Kan jo risikere å bli strippa totalt for penger.
Jeg setter et spørsmålstegn ved senterledelsens skjønn og hennes ofte uforståelige avgjørelser.
Hva var vitsen med å ta så høy leie av Mega sånn at de ikke fornyet kontrakten ?  Nå er det ikke noe matbutikk der nede lenger.
Coop Mega var en trivelig forretning med koselige ansatte. blide og serviceinnstilte.
Hva skal vi med to gubbdagiser der nede, egentlig ?
En annen ting.
Hvor er det blitt av den vanlige folkeskikken blant folk ?
Jeg ble ufrivillig vitne til en høylytt diskusjon mellom to som hadde lagt sin elsk på samme vare, som det dessverre bare fantes en igjen av.  Den ene personen røsket til seg varen fra ekspeditøren, mens den andre var iferd med å betale den, med høylytte kommentarer om at hun hadde sett varen først, så hun fortjente å få kjøpe den. Etterfulgt av mye usaklig pjatt fra begge parter.
Betjeningen sto lamslåtte og overhørte det hele,  og resten av kundene i forretningen ønsket seg nok et stort hull i butikkgulvet der de kunne forsvinne.
Får bare håpe at de to ikke var nære venner, for isåfall var nok det vennskapet en saga blott.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar