Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 4. februar 2012

Beinkaldt

Kjerringa sto opp til 12 kalde idag. Gjengangeren måtte varmes før lesing !
Strømprisene har steget til det dobbelte, så her er det bare å fyre så lenge ovnen holder og veden rekker.
Og kle seg i ull.
Så Kjerringa sitter her som en ullbylt med Maccen på fanget. Den varmer jo litt også.
Katta har sovnet i saueskinnet, og hun er jo kledd i pels også-
Varmen er begynt å bre seg i heimen, så det blir nok en bra dag.
Jeg ønsker meg en sånn klebersteinsovn som holder på varmen i mange timer. Når man fyrer godt før man legger seg, så holder det faktisk til neste morgen.
Nei, nå skal det være slutt på klaginga. Dette er vel ikke kaldt, vel. Jeg husker den vinteren jeg overvintret på Svalbard.
En morgen før jeg skulle på jobb, var det så kjempevarm tinne på hybelen at jeg slo av radiatoren, vi hadde fjernvarme fra fyrhuset, og satte vinduet på gløtt. Men iløpet av dagen tok kulda grep og gradestokken krøp ned i over 30.
Jeg tenkte ikke noe over det før jeg kom hjem fra skiftet.
Til og med en skvett gjenglemt kaffe i en kopp var frosset, sammen med radiatoren og all annen væske på rommet. Det var uhyggelig kaldt.
Jeg ble helt fortvila. Men det var bare å sende bud på teknisk. De kom og tinte radiatoren for meg og fikk satt den på. Imens måtte jeg få være inne hos en av de andre beboerne.
Etter det, sto radiatoren alltid på, og vinduet var lukket.
Og det var nok bra, for gradene krøp ned mot 50 tallet den vinteren.
Så jeg skal ikke klage over usle 12 grader.
Det er jo rene sommerværet i forhold.
Og dagen er blitt 2 timer og 15 minutter lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar