Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 16. mai 2012

Dagen før dagen

Kjerringa sto opp til litt kaldt 16. maivær, men hun krysser alt hun har for at barnehagetoget idag og barnetoget i morra skal få sol og varme.
Rundt om i hele landet sitter nok folk og ønsker det samme, så noen må nok bli skuffa.
Mine barndoms syttende maier var alltid varme og solfyllte. Jeg kan ikke huske noe annet....
I år som de siste årene, skal vi feire hos søte niese, for hennes hus ligger midt i ruta for togene.
Der skal vi grille og kose oss mellom slagene.
Kunsten er å komme seg dit med bilen og Tante før gatene stenges.
Men idag er formen på topp, så nå skal jeg male og tapetsere og gjøre gangen presentabel til den store dagen.
Jeg skal til og med dra ned på Teppemagasinet og kjøpe en gammeldags, rund og fargerik matte til å ha i gangen.
Og så må jeg huske å hente bunadskjorta på vaskeriet ifall jeg skal ha på meg bunaden i morra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar