Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 9. mai 2012

Memory Lane

Kjerringa sto opp til en glad dag. Selv om det var grått ute, var det sol inne.
Jeg skal og møte Leieboeren idag. Og jeg gleder meg.
Igår hadde jeg også koselig besøk. En av mine søte nieser og hennes vakre snart-konfirmant-datter var her igår for å måle til hvor mye kjolen skal legges opp av en av mine utallige venninner.
Lille snart-konfirmant-snuppa var så utrolig søt i sin kjole, der hun sto og vaklet på sin ene sko med skyhøy hæl, fordi butikken hadde gitt henne to høyresko ! Helt sprøtt at sånt kan gå an, men de ordner opp i det i dag i alle fall.
Og kjolen er en drøm i rosa bølger.
Den lille dama har stil, det er helt sikkert.
Jeg tenker tilbake på min egen konfirmanttid. Jeg var så utrolig ung og sjenert og ble ikke spurt om hva jeg skulle ha på meg på den store dagen. Det ble en lyseblå kjole i brokade med kjerringfasong, sydd av en grandtante som var sydame.
Over den hadde jeg en blå blazer, selv om alle andre hadde kåpe.
Men jeg skulle være snill, fordi dersom jeg fikk kåpe, så var det ikke nok penger til nytt tøy til min søster. Så jeg sa at da kunne vi begge ha blazer.
Men konfirmasjonsdagen min ble fin. Jeg husker at jeg fikk et nydelig stivet underskjørt. En drøm i rosa med lag på lag av blonder og tyll hos min kjære Tante.  Å. så glad jeg ble, akkurat det jeg ønsket meg, og jeg fikk ha det på meg på selve dagen.
Jeg fikk to klokker og tilsammen 340 kroner.
Da følte jeg meg rik, da.
Og nå er det bare noen små dager til jeg skal i to konfirmasjoner. En  humanistisk  på lørdag og en kirkelig på søndag.
Den ene dagen skal jeg ha bunad, den andre ikke.
Så det er mye å glede seg over i disse tider, og dagen idag er den første i rekken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar