Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 2. mai 2012

Frivoliteter.....

Kjerringa følte seg dristig, ja nesten litt frivol i dag morges.
Hun snudde om på alle rutinene sine. Hun gikk i dusjen før hun slapp inn katta, hun laget mat før hun hadde kaffe på kjelen. Helt rundt på alle de vante rutinene som hun ellers gjør omtrent i blinde, eller i allefall med ett blindt øye.
Hvorfor ?
Jo, bare fordi det er vakkert vårvær med blomstrende plomme- og søtkirsebærtre i hagen.
Det er som om frukttrærne har kledd på seg sine vakreste brudekjoler.
Og det er jo nettopp det de har. De har gjort seg klar for bestøvning og videre liv.
Og er ikke det grunn nok til å snu litt rundt på gamle kjerringrutiner, så vet ikke jeg.
Men jeg ble mildt sagt litt irritert da jeg pløyde gjennom Gjengangeren. Ikke ett ord om Flerkulturell Kvinnegruppe og Picknick i Lystlundet eller om møtet vi skal ha på Sanitetshuset idag fordi det er første onsdagen i måneden.
Ikke ett eneste ord....... Og vi som ble intervjuet og fotografert i det vide og det brede i parken på mandag.
Flerkulturell Kvinnegruppe har faktisk så dårlig råd at vi ikke klarer å koste på oss en annonse en gang i måneden, fordi det ville bety at over en tredel av forventet tilskudd går til annonsering av møter. Derfor er alle intervjuer i forbindelse med møtene våre veldig kjærkomne og helt nødvendige.
Et eller annet menneske sa til meg at jeg stilte opp bare fordi jeg elsket å bli fotografert og intervjuet.
Hun skulle bare vite hvor dum jeg føler meg når jeg står eller sitter der og skal frembringe kloke, fengende ord og tilsvarende ansiktsuttrykk når jeg får masse spørsmål og et kamera stukket opp i ansiktet.
Det er langt fra moro og gøy. Det er bare helt nødvendig.
Og fordi ingenting kom i avisen idag, må min godeste venninne og jeg sette oss ned og ringe og sende meldinger rundt til medlemmene. fordi dagens møte er enda viktigere enn de andre møtene.
Vi skal nemlig slå to fluer i en smekk og slå sammen "Verden i Horten" med "Picknick i Parken"
EpleJen kommer på møtet, vi skal ha iransk mat, vi skal snakke om 17. mai og hytteturen i begynnelsen av juni, og så kommer ingenting i avisen.
Skjønner dere min frustrasjon ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar