Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 13. mai 2012

Strålende konfirmasjonssøndagsvær

Så var det på ´an igjen.....på ´an igjen, nynnet Kjerringa inni seg der hun svinset rundt på morrakvisten, og hang ut bunaden til lufting, satte ruller i hårfjonene og forberedte seg til konfirmasjon nummer to på like mange dager.
Gårdagens var en hit. Konfirmanten, min nydelige bonusniese, som ellers er sortkledd med piercing både her og der og med nedsotet øyensminke, men ellers sterkt oppegående, overrasket alle stort med å stille i hvit blondekjole.
Hun var bare nydelig !
Familien stilte fra tre landsdeler og like mange mine, dine og våre-familier i fred og fordragelighet.
Alle like opptatte av å lage en uforglemmelig dag for hovedpersonen. Og jeg tror vi klarte det, for det kom både tårer og smil og latter både hos henne og oss andre. Maten var nydelig. Mimmi og svigerinne og flere til hadde bidratt med matlaging i to dager, med pynting av bord og oppsetting av partytelt i forkant av Mimmi og Bessas hus.
Det var bordkort laget av gamle spraymalte musikkasetter, et smart påfunn. Markblomster og tema i hvitt og rødt. Utrolig effektfullt.
Men det viktigste var kosen og hjertevarmen hos alle som fikk være med og feire nydelige jenta.
Og idag er det en ny konfirmasjon.
Hos en annen nydelig snuppe i kjernefamilien.
Og at hun blir vakker, har jeg ingen som helst problemer med å fastslå, for jeg har vært involvert i kjole og prøving og et praktfullt ferdigresultat, som natt til igår nesten var i ferd med å gjøre meg søvnløs av bekymring for logistikken..
Men alt ordnet seg til det aller beste resultatet, takket være en utrolig dyktig venninne av meg.
Kjolen ble flottere enn i utgangspunktet, og lillesnuppa, som idag skal skride opp kirkegulvet ikledd fotsid, hvit kappe som skjuler hele herligheten i all sin rosa nydelighet, var superfornøyd.
Dette selskapet skal nok ikke stå tilbake for gårdagens, så vi har alle god grunn til å glede oss.
Og det gjør jeg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar