Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 30. mai 2012

He he, Tjihi, LOL (Flirer) *Ler*

Kjerringa er litt treig av seg. Først idag gikk det opp for henne at de borgerlige, med Erna og Siv i spissen er iferd med å ta rotta på De Rød/grønne.
Hva skjer egentlig ?
Er halve Norges befolkning blitt lobotomert eller har vi hatt en invasjon fra en utenomjordisk planet som har operert inn en brikke i de samme folkene ?
Jeg undres virkelig.
Vi er et folk av oppkomlinger og lønnsslaver og trygdede. Kan noen virkelig tenke på at landet skal bli bedre å bo i hvis alt blir privatisert ?
Det er jo det som kommer til å skje dersom de nevnte damene kommer til makta.
De vil ikke bli plaget med et kommunalt eller statlig helsevesen. Det er både dyrt og tungrodd. Og hver forandring skaper store og vonde konsekvenser for mange.
Nei, de vil ha alt over på private entreprenører.
Og hvis noen har litt økonomisk peiling, så betyr det at folk må betale for sine sykdommer, som i USA, og det er ikke billig.
Den eventuelle offentlige helsetjenesten som blir "til overs" er for de fattige og ubemidlede. Trygdemottagere, langtidssykemeldte og andre kan ikke lenger rope om plass i helsekøen. Den som kan betale, får hjelp.
Erna mener jo sågar at 76 kroner er nok å leve av daglig for de som trenger sosialhjelp.
Våkn opp, folkens, før det er for seint !
Bruk litt tid på å lese programmene deres før dere hjelper dem fram til valget i 2013.
Jeg kjenner at det snart er på tide å "gå på barrikadene" for oss gamle demonstranter.
Og jeg kan ikke dy meg for å gjøre som i overskrifta når jeg tenker på alle de som roper på forandringer og tror at en borgerlig regjering er svaret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar