Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 27. mai 2012

Løvsalenes Høytid

Kjerringa karret seg opp til en splitterny, sval og frisk sommerdag. Fuglene jublet og Katta kom spradende inn da verandadøra ble åpnet.
Alt er som vanlig.....og det er såre vel.
Det er pinse, av en eller annen grunn ble kalt løvsalenes høytid.
Kanskje fordi det ble pyntet med nyutsprunget løv til høytiden ?
Det minner meg på at jeg må ut og finne meg en syrinbusk og nappe noen kvister fra den.
Det dufter så herlig sommer, og syrinbuskene har godt av å bli litt friserte.
Her i hagebyen henger de utover annethvert hagegjerde, så det ordner seg nok.
Den røde parasollen som ble innkjøpt igår og møysommelig montert, lyser opp verandaen og skygget godt for ettermiddagssola.
Det er en sånn med sveiv, så den kan sveives opp og ned. Og med vipp, så den kan settes i den ønskede stilling for mest mulig skygge. Vel verd hver krone. Med blytung steinfot, under åttehundre.
Nå skal jeg gå ut og male aller siste strøk på dørene og listene i gangen.
Kaffekoppen er tom, og skiva med örtsild er avnytt, så dagen kan begynne.
Og Norges "tap" i finalen igår er bare latterlig og egentlig gledelig.
Å vinne i en diktaturstat med så mye fattigdom og undertrykkelse ville egentlig vært en skam, synes jeg.
Vi burde vel holdt oss for gode til å delta i det sirkuset som var helt og fullt regissert av den ledende familie.
Men nå roper malerboksen på  meg.
Skaff dere alle en fin dag !




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar