Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 7. mai 2012

Fløttsame

Kjerringa teller på knappene og glidelåsene og borrelåsene sine.
Når våren kommer, begynner det å rykke i flyttegenene.Hun har en skvett sameblod i årene som hver vår krever sin plass.
Og nå som Leieboeren er flytta ut, ser hun en gylden sjanse til å flytte på seg, igjen.
Jeg har sett meg ut en spesiell leilighet etter alle visningsturene sammen med godeste venninnen.
Den har ligget og ulmet i bakhodet helt til forrige dagen, da poppet den opp og forlangte oppmerksomhet.
Det er en sånn Bare-å-flytte-rett-inn-leilighet. Sentrumsnær og alldeles herlig på alle måter.
Nå er den iferd med å dra avgårde med den siste lille resten av fornuft og vett hos meg.
Den er litt dyr, men......
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, så fingrene løper løpsk over knapper og .........
En ting er sikkert, jeg kan ikke administrere et så stort hus alldeles alene stort lenger.
Leiligheten har utgang rett ut på bakken, ideellt for Katta, som da slipper å sitte og hyle og jamre seg, fordi ingen slipper henne inn.
Skal, skal ikke.
Jeg skal i alle fall innom megleren idag og høre hva han har å si.
På den andre siden blir det jo en prosess som jeg hater og avskyr: Pakking, kasting, flytting, få på plass tingene.
Men tenk når jeg så kan lene meg tilbake i godstolen i min nye, lyse, lettvinte leilighet nesten midt nede i byen !
Kanskje...................!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar