Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 15. mai 2012

Stress

Kerringa sto opp med sviende vondt øye. Hun bannet og kavet seg inn på kjøkkenet, Katta skrapet iltert på ruta og ble sluppet inn, Kjerringa gikk i dusjen, laget mat og kruttsterk kaffe, og syntes straks øyet var litt bedre.
Men Murphy's lov påstår jo at alt som kan gå galt, går galt på verst tenkelige tidspunkt. Så også idag.
Jeg har tusen ting som må gjøres.
Tapeten skal opp på endeveggen i gangen, "søndager" skal males over, fotlister males, nye gulvet må skrapes for malingsflekker, trappegelenderet må males en gang til.
Og jeg må ned på gubbdagiset (Clas Ohlson) og kjøpe sånne snublelister til trappetrinnene, slik at  nye leieboeren ikke sklir ned gjennom trappa og slår seg helseløs.
I det hele tatt, dagen for mye å gjøre og altfor liten kapasitet.
Snille Letina kommer heldigvis hit etter skolen og hjelper meg med tapeten. Hun måler og klipper, jeg limer den opp.
En sånn øyehinne tar rundt 8 timer å gro igjen. Det vil si at det er ca 4 timer igjen til jeg kan begynne å gjøre noe.
I mellomtida får jeg bare sitte her og tørke snørr og tårer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar