Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 20. juli 2012

Hodepine

Kjerringa våknet med hodepine og tilløp til neseblod. Et mer enn klart varsel om å sette ned tempoet.
Men hvem skal da gjøre jobben i nyhuset ?
Jeg får jobbe litt strategisk.
Begynne med litt rosepleie og fortsette med litt maling etterhvert.
Men min hodepine er ikke på langt nær bortimot den som Oslo Kommune får når romleiren på Årvoll må brytes.
Hvor skal alle de stakkars menneskene gjøre av seg ?
Alt fra nyfødte små nurk til eldgamle, syke beste- og oldemødre.
De er da vel for svarte svingende ikke kriminelle også ?
DETTE ER MENNESKER SOM TRENGER VÅR HJELP OG STØTTE  !!!!
Nå skal demokratiske Norge snart feire en ettårsdag med sanger som Barn av Regnbuen, roser og minnegudstjenester.
Det er en uendelig trist ettårsdag, men har vi ikke lært litt nestekjærlighet på dette året ? Litt inkludering, litt mere empati ?
Er romfolket ikke mennesker som fødes, lever og dør som alle oss andre ? Er vi ikke istand til å se at de trenger et sted å leve. At de trenger hjelp ?
Jeg fikk plutselig mer hodepine og sorg for alle disse menneskene som er nødt til å føle seg så uønsket og blir så ukjærlig behandlet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar