Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 29. juli 2012

Søndag.........igjen

Kjerringa våknet til sol fra nesten skyfri himmel. En flott dag til å pakke. Jeg kvier meg i det lengste, for jeg må kaste/gi bort omtrent 100 bøker, og det gjør vondt.
Mine bøker har alltid vært der, uansett hvordan verden rundt meg har sett ut eller hvordan min livssituasjon har vært. De er mine venner.
Så nå må jeg velge bort hundre gode venner. Et nesten umulig valg, men det må til, ellers kommer jeg meg ikke videre i flytteprosessen.
Det er egentlig bare å hoppe i det og sette igang. Buhu.
Jeg håper de kommer til gode hjem. Jeg skal gi de til Gjenbruksstasjonen på Skoppum.
Etterpå er det resten av kjøkkenet som skal pakkes ned, halvparten der går på loppis, resten får følge med ned i Rosehuset. Der gjelder mer regelen om at det  jeg ikke har brukt på ett år, må bort.
Samt resten av kasserollene, for de kan ikke brukes på min nye induksjonstopp.
Så er det klærne. Samme regel der. Ikke brukt på ett år eller mer......til godt formål.
Jeg tror jeg har en ganske god plan her.
Jeg må bare ha meg en kopp kaffe til før utrenskingen starter......

1 kommentar:

  1. Aldri lett å kvitte seg med bøker. Men, så får vel vi andre bare vente og se hva planen går ut på. Da sikter jeg til klærne.

    SvarSlett