Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 13. juli 2012

Kattepine !

Kjerringa våknet opp til en splitter ny dag med et herlig sommervær. Akkurat passe til å pakke og rydde i kjelleren før flyttinga.
Det er som bestilt.
I det hele tatt, været har vært ypperlig til mitt bruk i sommer.
Jeg føler ingen trang til å flykte sørover til bortimot 40 varmegrader, sand i maten og solbrenthet. Jeg trives så utrolig bra med de rundt 20 vi har hatt hittil.
Noe som opprører meg idag er tanken på alle kattepusene som rett og slett blir kasta fordi folk ikke har råd til, eller ikke gidder å få noen til å mate dem og se etter dem mens de selv skal nyte ferien.
Hvor hjerteløst og fullstendig tanketomt er ikke det. Liksom: Vi kan skaffe oss en ny katt når vi kommer hjem !!!
Jeg blir så inderlig forbannet på og skuffet over sånne mennesker. Er det sånn de lærer ungene sine empati og medfølelse med de svakeste ?
Tenk å kaste en kattemor med unger i grøfta eller stenge de inne for å lide en pinefull død !
Jeg har ikke ord.
Slike mennesker skulle fått lange fengselsstraffer. Men man finner jo aldri ut hvem de er, og de er dessverre mange.
Katta og jeg grøsser når vi hører om sånt.
Det er nesten så vi ikke kan tro at det finnes sånne mennesker............

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar