Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 31. juli 2012

Dagen etterpå

Deilig å våkne opp idag uten å ha vondt i øyet, eller andre steder heller.
Idag er det klærne som skal sorteres og pakkes.
Min superkleskaprydder er endelig kommet hjem fra ferie i Sveits og stiller med glede opp idag. Heldige meg.
Ellers er det å kjøre ned ferdigpakket kjøkken.
Det er alltid det verste, men søte Irina, som er nygift og glad klarte det på litt over 2 timer, mens jeg lå med vondt øye og dormet.
Hun hadde til og med medbrakt bryllupskake fra Litauen til meg.
Jeg er så glad for hver ting som forlater huset for å finne sin plass nede i Rosehuset.
Noe, eller ganske mye, må sorteres ut på plass og enten selges på gigantgarasjesalget jeg skal ha etterpå eller kastes.
Man samler dessverre på seg, selv om det bare er seks år siden forrige utrensking og flytting.
Jeg har funnet ut at all min flytting skyldes at jeg må kvitte meg med alt gammelt  som tynger meg ned.
Og den eneste løsningen for meg er å flytte, for da har jeg en unnskyldning for å bli "fri" og begynne på nytt. En mager psykologisk forklaring, men kanskje like holdbar som enhver annen teori ?
Og imorgen er det første møtet i Flerkulturell Kvinnegruppe etter ferien.
Klokka seks på Sanitetshuset. Vi skal diskutere sorg og glede i våre forskjellige kulturer.
Hva vi bør gjøre, hva vi ikke skal gjøre, hva forventes..........I det hele tatt alt som angår oss i dagliglivet når det gjelder de forskjellige ritualene i forbindelse med sorg og glede.
Kom da vel, jeg gleder meg i alle fall.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar