Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 10. juli 2012

Pusterom

Kjerringa våknet til et sånt hus hun vil ha, luftig og tømt for unødig staffasje og pjus...og hun synes det er deilig. Hun ser ikke helt bort fra at det er sånn hun vil ha det i "nyhuset" også. Et kraftig garasjesalg vil nok bli igangsatt veldig raskt etter innflytting.
Dessuten har jeg bestemt meg for å delta på bruktmarkedet bak 37 som foregår en gang i måneden.
Man behøver faktisk ikke alle disse sakene for å ha et kvalitativt godt liv.
Nå ser jeg for meg at hele familien min nikker i kor, veldig  enige og fornøyde,  selv om mange av dem er  litt sånn skapmaximalister, egentlig.  Men de klarer å holde nærmiljøet strøkent, mens jeg må omgi meg alt mellom himmel og jord, eller måtte.
Men hvorfor stue bort tingene sine ?  Da er det bedre å fjerne dem helt.
Jeg skal ikke være bastant i mine uttalelser, for livet har lært meg at man aldri skal si aldri, men jeg synes denne tilnærmet minimalistiske stilen virker forlokkende på meg.
Time will show, som vår felles moder pleide å si.
Idag skal jeg i alle fall unne meg en helt rolig dag, uten pakking og stress. Det eneste jeg må idag, er å dra ned i banken til søte Elisabeth og skrive under lånepapirene på nyhuset.
Kanskje jeg bevilger meg en lunsj i roden og freden på 37 etterpå ?
Time will show !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar