Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 8. juli 2012

Tomt snart ?

Kjerringa må nok belage seg på en ny dag med pakking og kjøring av overflødig "pjus". Jeg begriper ikke at jeg har samlet på meg så mye rart på så kort tid. Det er bare 6 år siden jeg flytta sist, og da luket jeg ut med hård hånd.
Men hjalp det ? Nix !
Jeg tror sakene mine har hemmelige stevnemøter og formerer seg i nattens mulm og mørke.
En liflig tanke, men det er nok dessverre jeg sjøl som har båret alt inn over dørstokken, litt etter litt.
Loppis er djevelens feller for svake samlersjeler.
Og så får jeg et nesten fysisk forhold til saker og ting. Jeg orker ikke å kaste f.eks. bøker.
Mange kaster eller gir bort bøker i kassevis og lassevis.
Ikke jeg, nei.
Mine bøker hører til i forskjellige perioder i livet mitt. Jeg kan omtrent tidfeste når og hvor jeg leste hver eneste en av de nesten 800 eksemplarene.
Jeg har noen yndlingsbøker som jeg har lest opptil flere ganger. I tillegg har jeg hørt på dem som lydbøker.
I enkelte deler av mitt har liv har de vært mine nærmeste (og eneste) venner og familie. Og sånne skiller man seg ikke av med frivillig. De blir med på det ene flyttelasset etter det andre.
Og så er det jo alt det andre som sakte, men sikkert har sneket seg med inn i tilværelsen min.
Søte ting, morsomme ting, sjeldne ting, ting jeg synes er så stygge at de bare må få være med hjem..
Skjønner ?
Jeg samler på frosker, roser, kyr, bøker, sølvtøy, broderte, gamle duker, gamle kjøkkenredskaper, blå tallerkner, gamle bokser som har inneholdt alt fra te og kakao til drops og bare han Gudfader vet hva.
Og nå skal alt dette ut på flytting, noen for kanskje 20 ende gang !
Jada, jeg ser det, jeg har et aldri så lite enormt problem.
Og enn så langt har jeg ikke snakket om klærne, skoene og veskene mine...........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar