Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 4. juli 2012

Payday !

Kjerringa pusler med sitt, fra morgen til kveld. Hun fjerner og pakker og styrer.
Jeg føler selv at jeg klarer det bra, så langt,
Men det spørs hva fotografen sier mandag. Han er visstnok en av de mest trendy interiørfotografene i samarbeidsbyrået til DnB Eiendom.
Og heldige meg har valgt den yngste, mest "sultne" eiendomsmegleren. Hun svinser rundt og er veldig  enig med meg i at her skal det selges til best mulig pris. Hun kommer med gode råd og holder meg oppdatert hele tida. Hun er også tilgjengelig uansett når jeg måtte ha spørsmål, og det får meg til å føle meg priviligert og som om det er bare mitt hus som skal selges, selv om jeg vet at hun selger som bare det. Her er mye å lære for de mer mette og velfødde meglerne rundt omkring.
Og jeg pakker og pakker og velger ut ting som kanskje kan gjøre seg på bilder i det glansede prospektet og på internett.
Håper jeg velger rett, for resten blir kjørt ned til nyhuset eller gitt til loppis eller rett og slett kastet.
Idag hektet jeg ned krystallkronen over spisebordet, med livet som innsats. Men det gikk bra, jeg tror jeg hørte at en prisme tok avskjed og singlet bortover gulvet, men det er mange nok igjen.
Og idag skal jeg skrive under kontrakten. Det er kontraktsmøte....og ingen vei tilbake.
Men jeg vil ikke tilbake, jeg vil framover og nedover til det lille huset, som også begynner og tømmes. Overtagelsen er allerede 15. juli, så da kan min snille lillesøs og jeg begynne å male.
Og i ettermiddag kommer takstmannen som skal gå gjennom huset og pirke det i innvollene. Håper at han finner det noenlunde tilfredsstillende.
Dette er nok det raskeste huskjøpet i min brogete hushistorie, men kanskje det beste.
Men nå er det bare å fortsette og fylle esker, små og store.
Jeg har ikke tid til sludring nå !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar