Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 2. juli 2012

Svever fremdeles..

Kjerringa svever fremdeles på rosenrøde skyer. Å stå opp er en glede. En helt ny dag til planlegging, litt pakking og til å glede seg.
Livet er opimalt for et  enøyd Kjerring og hennes stripete katteskinn.
Det blir bra for Katta også å komme ned i Englegata. Hun får mange kattevenner å leke og slåss med, deilig uteområde, mange dører å gå inn og ut av, noe hun elsker...og ikke minst, mange kriker og kroker å henslepe sine dager  ( les sove og purke).
Idag skal jeg kjøre ned noen esker og stable i den enorme garasjen. Jeg skal ta meg en tur rundt og samle flere esker.  og pakke mer
Jeg må få ut mye før fotograferingen.
Og glede over alle gleder. Stort oppslag i Gjengangeren om hvor fantastisk folk syntes Verden i Horten var.
Det blir nok en årlig tildragelse, tenker jeg og sikkert flere med meg.
Godt at vi kan bringe litt gratis fest og glede inn i tilværelsen til så mange.
Jeg ser at utbyggeren nekter for at han har felt store, flotte trær i alleen. Tull og tøys. Alle som er kjent i området ser at det er trær fra alleen som er borte. Flotte, høyreiste trær som det har tatt minst 100 år å vokse seg så prektige. Nå er de borte for en neve med dollar, for å si det mildt.
At han ikke skammer seg!
Først raserer han og ter seg som om han eier byen, ved å føre opp det ene bygget styggere enn det andre, og så sutrer han når han blir tatt med buksa langt nedenfor knærne.
Nekter blankt på helt innlysende saker og får laget utredninger som skal være liksom troverdige. Ikke alle her i byen har røyka sokkene sine, for å bruke et godt, hortensk uttrykk.
Vi er mange som både har hukommelse og estetisk sans så det holder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar