Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 16. juli 2012

Takknemlighet

Kjerringa våknet opp støl og stiv etter den første dagen med maling nede i nyhuset.
Og for et hus det blir når veggene blir hvite.
Dette er bare grunningen, men likevel.
Det første jeg gjorde var å sette alle vinduene på vid gap, finne fram musikk på radioen, og så gikk vi igang. Lillesøs er et arbeidsjern, men vi hadde hyppige pauser med litt roseklipping og kaffe med kanelsnurrer og boller innimellom. Vi koste oss. Og jeg følte at lille huset koste seg også. Det sto formelig der og nynnet av glede, både inni og utenpå.
Og på FB har det "ramlet" inn tre hjelpere til, så now we´r talking.
Jeg ble så glad, tenk at de ville stille opp og jobbe for å hjelpe meg !
Idag skal jeg smøre med en boks med brødskiver og koke en liter kaffe. Så kan vi lage mer der nede etter behov.
Man har jo fått induksjonsovn, må vite. Så det var bare å gå igang med magnet og sjekke grytene.
Yndlingsgrytene, støpejernsstekepannene  og kaffekjelen holder mål, resten må bare pensjoneres.
Men jeg gråter ikke. Dette blir bra og vel så det.
Dagene er gode.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar