Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 1. august 2012

Nattarbeid.....

Kjerringa klarte jaggu å kreke seg ut av bosoa idag også, selv om det holdt hardt.Det verker i muskler som jeg ikke visste jeg hadde engang. Men en nesten kokvarm dusj og litt bøy og tøy, samt kaffebøtta og knekkebrødet, gjør at jeg ser den nye dagen i kvitøyet uten å nøle.
Men jeg har mareritt om natta. Mareritt og drømmer om at jeg maler, noe som resulterte i at jeg gikk løs på badet i går, sammen med min gode, hjelpsomme venninne fra Eritrea.
Og det var sterkt påkrevet.
Så mye møkk har jeg vel knapt sett før i et møblert hjem.
For å få malt skikkelig, og ikke minst, få bort speilet i bortimot mannsstørrelse (hate it), måtte jeg demontere halve baderomsinnredningen.
 Jø og fyse, der var det mye lodne et eller annet som sikkert har fått formere seg fritt siden den delen ble bygget. Det er jo ikke hver dag man demonterer baderomsinnredningen,
Flytting av dusjkabinettet avdekket nye sjokk. Det minnet om den engelsk serien der to damer vasker og rydder i særs møkkete hus. Men heldigvis var det verken sopp eller råte eller annet uhumskt, bare god gammeldags ikke-vasket-på-over-ti-år-skitt. Det er ikke alle som vet at et dusjkabinett vanligvis har nok slanger på baksiden til at de kan flyttes frem for vasking. Det er en av grunnene til at jeg er veeeeldig skeptisk til dusjkabinett........man vet aldri.
Nåja,litt får man vel lide for et lekkert hvitt bad med nytt dusjkabinett.
For idag skal jeg til Tønsberg og kjøpe nytt. Bare tanken på å dusje inne det gamle gir meg gåsehud.
Så det neste jeg maler er nok kjøkkeninnredningen.
Jeg må se skitten, og med hvitt kan man ikke ta feil.
Og sånn går nu dagan.............

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar