Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 3. august 2012

Du vet du bor i Horten, når.....

Kjerringa kom seg opp idag også, til en flott sommerdag. Litt overskyet, men ikke regn. Helt supert, tenkte hun, for da blir ikke det flyttegodset, som skal ned i Rosehuset idag, så vått.
Jeg har finlest Gjengangeren og etpar nettaviser. Agurktid over hele linja. Men man har ikke mer moro enn man lager seg selv, så jeg tok to raske telefoner til rørleggerfirmaer her i byen.
Jeg må nemlig skifte ut dusjkabinettet i Rosehuset, omtalt i tidligere blogg. Og jeg hadde funnet ett med de ønskede målene i to ulike byggvareforretninger i Tønsberg, begge til under 4000.
En bekjent spurte meg om hvorfor jeg ikke sjekket med de VVS-forretningene vi hadde her i byen, istedenfor å dra til Tønsberg.
Så idag lette jeg opp telefonnumrene til de to som står oppført på Gule Sider for Horten.
Jeg må ha et skap som måler 70 x 90, så det var utgangspunktet for begge samtalene.
OK, here we go:
Første forsøk:
Jeg oppga mål og det hele.
Tja,,var svaret, der må vi nok opp i 15.000 !
Jeg, fremdeles med vann i ørene etter dusjen: Hæ, i Tønsberg selger de dem for 3.999,- ??
Svar: Ja, da bør du nok kjøpe det der, for det er nok ikke samme kvalitet som det vi kan tilby og den prisen ...Jaja, ditt valg.
Jeg takket pent og la på.
Neste telefon:
Svar: Ja, nei, det må nok spesialbestilles, for det er helt ukurante mål, så det må jeg nok regne litt på !
Jeg takket pent og la på.
Så jeg trenger ikke å se ut av vinduet for å sjekke hvor jeg er.
I gode, gamle, rare, lille Horten, der de enten priser seg ut eller ikke følger med i klassen.
Og det er veldig synd, for ikke tror jeg et øyeblikk at rørlegger ditt eller datt har så mye bedre kvalitet på sine varer eller tjenester her i byen enn det som kan tilbys i f.eks. Tønsberg.
Så ikke snakk om handelslekkasje, snakk heller om å behandle potensielle kunder litt vennligere, være litt mer på tilbudssiden og hakket mer serviceminded.
Det er tross alt kundene de lever av her i byen også.
Og  mine surt opptjente midler skal i alle fall ikke havne i de dype lommene til noen av de ovennevnte herrene .......om jeg så skal tape kabinettet sammen med Gaffatape !!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar