Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 26. august 2012

Søndag igjen

Kjerringa våknet til en gråkaldregnøsende søndag.
Hun ble vekket av Katta som kom inn gjennom vinduet, mjauende av glede. Hun kom opp i senga mi for å sjekke om det var meg og gikk trallende (mjauende) glad til kjøkkenet for å spise.
Katta har vært ute sin første natt i Rosehuset.........og kommet tilbake !
Det burde feires med bløtkake av kattemat med stjerneskudd og pakker.
Hurra !!
Katta har lært, endelig !
Jeg våknet også opp til et hus fullt av glede. Mine to menn er her fremdeles.
Igårkveld var det varme, nystekte kanelsnurrer med melk til kveldsmat, etter at de hadde vært ute og sparket fotball med noen andre barn og foreldre oppe på lekeplassen til Sentrumskolen.
De var sultne, svette og lykkelige. Og maten vakte nesten jubel. Ikke særlig sunt, men noen ganger bare må man gjøre sånne saker.
Jeg føler at hjertet ikke får ordentlig plass inni brystet mitt.
Det er en lykke som er så stor at jeg tror den kan tas og kjennes på. Den er helt fysisk. Jeg føler meg så utrolig velsignet, her, nå.
Og jeg trenger ikke å gå på kurs for å være tilstede i nuet i disse dagene.
Jeg nyter hvert sekund.
Idag tror jeg at jeg vil fyre i peisen til frokost.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar