Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 4. august 2012

På´n igjen......

Idag blir en lang, for ikke å si en trang, dag.
Alt som ble kjørt ned igår skal på plass for å gi plass til resten på mandag.
Men motivasjonen er på topp, så det går nok bra. Dessuten har jeg fått kjørt ned "prinsessesenga". så jeg kan ta meg en strekk når økta blir for tung. Det skal nok gå, for det må gå, for jeg trenger ingen køordner for å roe ned hjelpemannskapet, for å si det sånn !
Jeg vet at det er pyton med flytting. Jeg vet at det ikke er det minste trivelig å jobbe når man heller kan ha fri, jeg vet alt om det.
Men likevel etterlyser jeg hjelpsomhet og dugnadsånd. Jeg kan ikke la være.
Utallige er de "ulystprosjektene" jeg har deltatt i selv.......for å hjelpe en venn, en slektning, hvem som helst, så jeg vet at det koster.
Jeg vet at det er lettest å "booke" opp livet sitt slik at man slipper å hjelpe eller å støtte eller i det hele tatt bry seg, jeg vet alt om det også.
Men likevel, jeg kan ikke fri meg for å savne de gode, gamle dager da man stilte opp for hverandre, uansett hva det var som var i gjæring. Enten det var fest eller arbeid, bursdager, juler eller bare for en prat.
Hva har skjedd ?
Vi snakker så pent om vennskap og kjærlighet og omsorg på FB, men i det virkelige livet orker vi ikke engasjere oss i noe som stjeler av vår dyrebare tid.  For den skal bare brukes til alt som er gøy og moro.
Som om det å hjelpe noen stjeler tid! Tvertimot, det beriker livet, og man får tifold igjen.
Min gode, hjelpsomme eritreiske venninne sa det sånn: - I Eritrea vi arbeider først sammen, så gleder vi oss sammen -
Og hun har så rett, så rett, min tapre, lille krigshelt, som til tross for sine skader og lyter har stilt opp det hun har orket.
Nå skal det sies at jeg har hatt noen engler  uten vinger som har hjulpet meg over de tyngste kneikene, så kjære Eliz, Gro, Letina, Line og MB,  Dere har svingt kostene med flid og lyst, jeg er veldig glad og takknemlig for det.For ikke å snakke om Irina og Sola, uten deres hjelp hadde det aldri gått
Så ingen må misforstå, jeg krever absolutt ingenting, jeg er mer enn fornøyd.
Jeg bare håper folks hjelpsomhet er stor og større enn størst, nå når vi skal få til en Frivillighetssentral her i Horten. Der folk oppfordres til å jobbe frivillig for andre som trenger deres hjelp sårt......helt gratis ?
Der det ikke engang lokkes med en skarve innflyttingsfest................


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar