Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 13. august 2012

Tidlig en mandagsmorgen...

Sitter ved mitt herlige kjøkkenbord (stuebordet som er omdefinert) med kaffebøtta og nesten total stlllhet rundt meg. Jeg våkna så tidlig, for jeg la meg tidlig, trøtt og sletin i knena.
Men idag er det en splitterny dag med nye muligheter og nye gleder.
Morgenen er grå, og natteduggen ligger som et slør over rosene. Vakkert.
Igår kom søte venninne fra Eritrea innom og fikk sko, vesker, skjerf, hansker og luer inn i skapet sitt. Soverommet er blitt soverom og er ikke lenger lagerrom for utallige plastsekker og diverse.
Kjære sønn med hjelpemannskap har fått  senga mi på plass.
Alldeles nydelig å sove i, som vanlig.
Og lykke, lykke, rett utenfor soveromsdøra  har de satt hammocken. Alt er med andre ord kommet innenfor tomtegrensa, og da er jeg lykkelig og glad. Finpussen og påplassettinga kommer etterhvert.
Gjesterommet står klart i all sin hvite prakt, klar for den første gjesten.
Skal bare henge opp en hvit blondegardin som kan vifte sakte i vindpusten.
Drømmene materialiserer seg vakkert etterhvert.
I morgen, eller kanskje allerede i kveld er det Katta sin tur til å innta Rosehuset med tilliggende herligheter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar