Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 4. januar 2011

15 lysere minutter

Katta var litt ut og inn før hun endelig fant roen i dag. Det var vel noe interessant der ute som hun ikke helt kunne gi slipp på.
Katter er som mennesker, vi vil helst gjøre masse saker samtidig.
Det som er synd er at vi noen ganger må velge.
Vi har interessante avtaler, men så kommer en forespørsel som vi har venta lenge på og bare må si takk til.
Hva gjør vi da ?
Jeg har med skam å melde, selv noen ganger dratt en hvit løgn for å få være med på det mest interessante tilbudet. Som kanskje i etterkant ofte har vist seg å ikke være verdt verken løgnen, om enn aldri så hvit og med englevinger, eller bryet.
Så sitter man der da og angrer på at man ikke heller ble hjemme, i godstolen.
Men nå blir det i alle fall lettere å komme seg ut i det sosiale livet om kveldene, for dagen er allerede blitt 15 minutter lenger.
Og i kveld er det fullmåne og meteorregn og jeg vet ikke hva.
Katta ser jeg bare striperyggen av borti godstolen hennes, så hun har tydeligvis klart å velge og valgt det mest behagelige.

2 kommentarer:

  1. Heisann!

    Jeg dumpet tilfeldig over blogen din her om dagen, og har fulgt deg litt siden. Men er jo litt nysgjerrig av meg, og må spørre deg hva katten din heter?

    SvarSlett
  2. Smala Sussi er hennes egentlige navn :-)) Koselig at du følger bloggen min

    SvarSlett