Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 31. januar 2011

Mandag

Katta åt grådig da hun ble sluppet inn. Det graves på nabotomta , og hun er nysgjerrig, så hun ville fort ut igjen.
Hva er det hun egentlig får ut av en gravemaskin og en lastebil med masse bråk ?
Bare hun selv vet det.
Kjerringa skal snart til Hofføyelegen sin, så det er den mandagen.
Tok meg i å stå i dusjen og synge i morges. Jeg tenker av og til over hvor heldig jeg egentlig er. Små glimt av lykke som gjør at jeg må ha det ut.
Og siden jeg er alene i heimen og ikke har noen å si det til, bortsett fra Katta, men hun har nå sitt lille liv, så skjer sånne ting.
Jeg bor heldigvis sånn at ingen forstyrres av min noe rustne, kraksende morgenstemme.
Uansett, det er min dusj, min glede og mitt liv. Så jeg gjør hva jeg vil.
Jeg tenker ofte over hvor mye jeg har å være takknemlig for. Leieboeren, Katta, min store, rare familie, et gjeng av individualister som man skulle tro var fra sydligere himmelstrøk og ikke fra langtmotnordlandet under midnattssola. I alle fall når det gjelder volumet under diverse diskusjoner.
Men alle har et hjerte av gull og stiller opp når det er nødvendig. Det gleder meg umåtelig  å tenke på.
Og så går det mot vår, og jeg er atter en gang iferd med å bli hekta på sommerhus i Sverige.
Hørt den før ?
Skal ned sammen med forståelsesfull, eventyrlysten bror og se på etpar objekter allerede denne helga. Gleder meg veldig.
Oh, what a beautiful morning. Oh, what a beautiful day.......dadadamdadadadaaaaa !!!
And I am what I am. I am my own creation, I am what I am.
Det var dagens sanger.

2 kommentarer:

  1. Du er ei herlig og fargerik dame. Blir så glad av å lese bloggen din :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Elisabeth :-)) Jeg er som jeg er, noen ganger kjempeglad og kreativ og har tusen sommerfugler i magen. Andre ganger er livet kjipt. Men det er heldigvis mest av de førstnevnte, Takk for at du liker bloggen min :-))

    SvarSlett