Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 12. januar 2011

Forslumming, del 2

Katta jamrer og krafser seg inn om morran, som vanlig. Ikke for at det er så kaldt ute, men for at hun har fått for seg at hun vil opp til Leieboeren og spise tunfisk og ligge i hans lenestol.
Jaja, hun om det.
Jeg ble ikke helt ferdig med mine bekymringer over forslummingen av vår tidligere så vakre Rosenes by.
Jeg er begynt å lure på om det bare er jeg som har lagt merke til hva som skjer.
Jeg vet hvem disse hushaiene er. De har opprettet egne selskaper med utleie av leiligheter som formål.
De averterer stadig i lokalavisen. De vil bare ha sms fra potensielle leiere, ikke snakke med dem.  Det er jo også en måte å slippe å forholde seg til levende mennesker på.
Dersom man ikke snakker med dem,  behøver man heller ikke å føle seg ansvarlig overfor dem. Og et kort møte med overlevering av nøkler og kontonr. kan de få en mellommann til å utføre.
Kanskje man skulle sette disse hushaiene til veggs og forlange at husene de leier ut skal være i forsvarlig stand, at leieboerne forstår hva som blir krevd av dem f. eks når det gjelder søppelsortering og renhold og, ikke minst, hva leierne kan kreve av utleierne ? Brannsikkerhet, så langt det lar seg gjøre. I hvertfall en røykvarsler i hver leilighet/hybel.
Kanskje man skulle gå så langt at man boikottet noen av deres andre virksomheter, som er høyst offentlige og blomstrer rundt om i byen ?
Dette er en trist sak for flere byer. Jeg vet at disse haiene bor i  flotte hus, langt fra sine utleierønner, og at de kjøper opp hus i hele Vestfold og lar dem forfalle på samme måte.
Kjære noen, hva skal vi gjøre for å få en slutt på dette, før det skjer ulykker , kanskje med tap av menneskeliv i disse brannbombene av noen hus ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar