Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 24. januar 2011

Skam..........og fortvilelse

Kjerringa var seint oppe i går fordi hun ville se Sofies Valg atter en gang. Og tårene rant, og alt var bare så trist og romantisk og uhygggelig.
Og etter at Katta var sluppet inn til morran, benket Kjerringa seg foran TVen med kaffe og knekkebrød. som vanlig.
Jeg åpnet PCen, og der skrek nyhetene mot meg : Pågrepet idag da hun kom for å melde seg.
Unnskyld ærede leser, nå skal jeg bruke et kraftuttrykk, så lukk øynene hvis du føler deg støtt av det:      
FY FAEN !!!
Dette minner litt om den iskalde offiseren i Sofies Valg,som ba henne velge mellom sine to små, uskyldige barn. Og endte med å ta begge fra henne.
Hele tiden har det vært et håp om menneskelighet, om medfølelse, om tankevirksomhet. Men nei, i morges døde menneskeligheten i Norge.
Jeg skammer meg dypt og inderlig. Som om det hjelper.
Mot idioti og galskap kjemper selv gudene forgjeves.
Nå har  UNE og PUE lekt katt og mus med det stakkars mennesket  i en måned, for til slutt idag å slå lovens lange klør i henne. for å sende henne  -  Gud vet hvor og til hva ?
Og, jeg hadde nesten sagt heldigvis, er de to. Hun og hennes trofaste Våpendrager og Ridder på den hvite hesten, som hun kaller han, så hun er ikke helt alene i dette limbo av en tilværelse
Men de skal vite at manges varme tanker skal følge dem på ferden.
Og de skal  også vite at ikke alle i dette iskalde landet vårt er barbarer med en isklump istedet for hjerte og graut istedet for hjerne.
Det rinner meg også i hu at i et annet land, for omkring 80 år siden, ikke mer enn en drøy båttur unna oss,  "destruerte" de alle som kunne tenke selvstendig.
Kan vi leve med noe sånt ?
Norge, Kjempers fødeland ?
My ass, Norge, fullt av byråkrater uten evne til å tenke to tanker samtidig og uten evne til empati og medfølelse.
Nå kommer det igjen; hold for ørene og lukk øynene:
FY FAEN !!
De sendte henne virkelig ut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar