Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 18. januar 2011

Strømregninga

Katta var rask inn i morges, for det har frosset på. Kjerringa kjenner at det er blitt kaldere i huset også.
Og i går kom strømregninga.
Jeg hadde fått beskjed via PCen om hva den ville bli, så jeg åpnet konvolutten med stor ro.
Men roen gikk over til vantro da jeg kastet et blikk på beløpet, og sperret opp mitt blå og mitt brune. Hva ???
2000 sure kroner høyere enn de hadde gitt beskjed om.
Her måtte det være en feil. Og jeg bestemte meg for å ringe inn idag og få det rettet opp, for det var langt over kontortid da jeg åpnet posten igår.
Idag fant jeg fram regningen og ringte, etter endel trykk det hvis det og det hvis det, kom jeg endelig fram til et menneske. Jeg oppga kundenummer og fremførte mitt ærend. Forklaringen jeg fikk tilbake var så lite troverdig at jeg måtte le.
Regningen var blitt så høy fordi de ikke visste prisen for desember på det tidspunktet.
Halloooo, de vet Kwprisen fra time til time. Jeg påpekte det, og da sa hun at jeg hadde fått gjennomsnittsprisen for desember. Da ba jeg henne se på regningen min. Der sto det klart fra dato til dato med forskjellige priser. . Så sa hun at regjeringen hadde bestemt at de siste dagene i desember skulle stipuleres med den høyeste prisen, noe over 72 øre.
Jeg orket ikke mer og sa bare at jeg hadde mistanke om at noen satt et eller annet sted og tjente grovt på oss forbrukere.
Hvorfor må de behandle oss som dumme og ikketenkende vesener ?
Det er vel bare å si at det var så beleilig at media advarte om at det noen dager i desember var høye strømpriser, og så slengte de seg like godt på og stipulerte den høye prisen for hele desember. Rått, men forståelig.
Jeg har bestemt meg for å bytte strømleverandør ved første tilfelle, for jeg har mistet tilliten til Fjordkraft nå.
Den som hadde vært en katt, uten bekymringer for regninger og lurendreiere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar